Kariéra


Opravy motorových hlav



V našem autoservisu realizujeme opravy motorových hlav spalovacích motorů všech značek. Mnoho poruch motorů má příčinu v poškození hlavy válců. K poškození hlavy zároveň může dojít i v důsledku některé z poruch. S ohledem na cenu nové hlavy, která se pohybuje dle typu vozidla v řádu desítek tisíc korun, se ve většině případů vyplatí provést opravu.


V rámci oprav motorových hlav provádíme tyto práce:
  • tlakové zkoušky hlav
  • rovnání – frézování a broušení hlav
  • frézování sedel ventilů
  • broušení ventilů
  • svařování hlav
  • opravy závitů, vedení zdvihátka a závitu vstřikovače
  • sesazení a seřízení ventilů
  • opravy uložení vačkové hřídele

Nejčastěji opravujeme hlavy Škoda/VW 1,2HTP a vymačkané uložení vstřikovače VW TDI PD



1

Objednávka

Objednejte si opravu na telefonním čísle
, nebo pomocí poptávkového formuláře. Ihned se Vám ozveme zpět.

2

Doručení

Pokud jste z okolí Kyjova a je to ve Vašich možnostech, můžete nám hlavu přivézt. V opačném případě zajistíme zdarma dopravu naší smluvní dopravní společností.

3

Oprava

Vše pečlivě opravíme a otestujeme, pokud nalezneme jiný problém, určitě se Vám ozveme a vše s Vámi důkladně probereme, včetně ceny vícenákladů.

4

Vrácení

Opravenou hlavu si můžete u nás vyzvednout, nebo ji pečlivě zabalíme a přivezeme buď sami, nebo naší smluvní společností, samozřejmě zdarma.


Poptávka opravy

Pro bližší určení ceny vyplňte následující formulář, nebo nám zavolejte na telefonní číslo .

Co děláme

  • Vymačkané uložení vstřikovače TDI PD – provádíme opravy vymačkaného uložení vstřikovačů nafty – motory VW, Škoda, Seat, Ford 1.9, 2.0, 2.5 TDI PD. Tato závada je obvyklá u motorů TDI PD s vyšším kilometrovým proběhem. Může být přičinou úniku paliva do motorového oleje a obtížného startování.
  • Tlakové zkoušky hlav válců – zkoušky těstnosti prostoru chladicí kapaliny v hlavě válců provádíme jednoduchou, ale spolehlivou metodou – natlakováním hlavy stlačeným vzduchem a ponořením do vody („systém píchlé kolo“). Případná netěsnost se projeví únikem vzduchu (bubláním) v místě trhliny nebo jiné závady. V našem autoservisu jsme vybaveni přípravky pro natlakování hlav všech běžně se vyskytujících typů motorů i mnoha motorů exotických, historických a podobně. Ve sporných případech jsme schopni tlakovou zkoušku provést za zvýšené teploty. Trhliny umíme diagnostikovat i pomocí jiných metod, např. kapilární defektoskopií.
  • Rovnání - frézování a broušení hlav – Hlava válců se při přehřátí motoru téměř vždy zkroutí a prohne. V případě, že by byla takto poškozená hlava namontována zpět na motor, během velmi krátké doby by se závada – porucha těsnění pod hlavou – opakovala. Maximální nerovnost dosedací plochy hlavy předepisovaná výrobci bývá kolem 0,02 mm, přičemž této hodnoty lze dosáhnout buď přebroušením nebo ofrézováním dosedací plochy hlavy.
  • Frézování sedel ventilů – Pro opracování sedel ventilů používáme špičkové stroje. Stejnou technologiii používají automobilky i v sériové výrobě, stroje se liší pouze použitím CNC řízení, princip je zcela totožný. Sedla ventilů obrobená touto technologií již při montáži není nutné dále upravovat např. zabrušováním pomocí pasty apod.
  • Broušení ventilů – Ventily brousíme na brusce na ventily RV 20-PP. Před obroušením ventily důkladně kontrolujeme a případné poškozené kusy vyřazujeme.
  • Svařování hlav – V případě, že je odlitek hlavy prasklý, jsme ve většině případů schopni tuto závadu odstranit svařováním. Po zjištění trhliny tlakovou zkouškou trhlinu odvrtáme až na kořen, poté v ochranné atmosféře argonu metodou TIG do místa trhliny navaříme nový materiál a místo svaru je následně znovu obrobeno. Dále vsazujeme nová sedla. Po hrubém obrobení svarů vždy znovu provádíme tlakovou zkoušku, abychom mohli vyloučit případné netěsnosti. Touto technologií lze snadno opravit i hlavy zdánlivě již neopravitelné, např. rozbité od upadlého ventilu nebo vypadlé předkomůrky. Takto opravenou hlavu můžete i jako laik poznat pouze podle toho, že není potažena vrstvou karbonu. Na námi provedené svary hlav poskytujeme záruku 6 měsíců, přičemž ivotnost takto opravené hlavy je v místě svaru za předpokladu normálního fungování ostatních částí motoru, chlazení a normálního provozu vozidla srovnatelná s novou hlavou.
  • Opravy závitů – Jsme schopni opravit stržené závity např. žhavicích a zapalovacích svíček apod. V některých případech lze závity opravit i na vozidle. Při opravě závitu naší technologií zachováme původní funkčnost včetně kolmosti a souososti osazení, dosedacích ploch apod.
  • Opravy vedení zdvihátek – umíme realizovat opravy poškozeného vedení zdvihátek
  • Montáž vačkových hřidelí a seřízení ventilových vůlí – V případě zájmu zákazníka můžeme na hlavu namontovat vačkové hřídele a seřídit ventilové vůle u hlav, kde k seřizování vůle dochází výměnou podložek nebo zdvihátek, jako např. u velmi rozšířeného Peugeot/Citroën 1.9D/TD.
  • Uložení vačkové hřídele – V případě, že jsou poškozeny nebo ztraceny horní poloviny ložisek vačky, jsme schopni znovu svrtat uložení vačky. Na mnoho typů hlav máme odlitky „překladů“. Upozornění: Překlady jsou VŽDY součástí hlavy, NEJSOU záměnné ani jednotlivé kusy překladů na jedné hlavě, bez úpravy je nelze ani použít z jiné hlavy!


Příjem zakázek

Do opravy přijímáme hlavy čisté a rozebrané, tzn. demontovaným sacím a výfukovým potrubím, vačkou, zdvihátky apod. Ventily a štefty (závrtné šrouby) není třeba demontovat.

Hlavu po dohodě demontujeme, opravíme a předáme vozidlo připravené k provozu.

Hlavu do opravy k nám můžete i zaslat a my vám opravenou hlavu doručíme zpět přepravní službou PPL na dobírku. 

Po dohodě si pro hlavu i přijedeme.

Upozornění:
Hlava musí být v případě zasílání čistá, suchá, nesmí z ní nic vytékat. Pokud by došlo k prosáknutí obalu, přepravní společnosti by zásilku vyhodnotila jako nebezpečnou a vyřadila by ji z dopravy. Do balíku vložte objednávku se svojí adresou, telefonem, požadavky na opravu a hlavu řádně zabalte. Často se stává, že balík dojde poškozený a je nepříjemné dohadovat se s dopravcem, čí je to zavinění.


Příklady častých oprav:
  • Odtlakování a přerovnání dosedací plochy hlavy válců bez zásahu do ventilů
  • Odtlakování a přerovnání dosedací plochy hlavy válců, zafrézování sedel, kontrolo a obroušení ventilů, výměna gufer ventilů, mytí, montáž ventilů zpět do hlavy 

Další strojařské práce:

  • Odvrtání závitů
  • Vytažení vstřikovačů
  • Soustružení. frézování , broušení
  • Svařování hliníku

Akce: po dohodě si pro hlavu přijedeme a po opravě ji přivezeme zpět


Kontakt

Jakub Říha
Mobil:
e-mail: 







Autopark Kyjov

Václava Bzeneckého 1391
697 01 Kyjov

(Naproti sklárenské sportovní haly směr Vlkoš)
Okres Hodonín (Jihomoravský kraj)


IČ: 29261767 DIČ: CZ29261767 Spisová značka C68889 vedená u Krajského soudu v Brně