Opravy motorových hlav



V našem autoservisu realizujeme opravy motorových hlav spalovacích motorů všech značek. Mnoho poruch motorů má příčinu v poškození hlavy válců. K poškození hlavy zároveň může dojít i v důsledku některé z poruch. S ohledem na cenu nové hlavy, která se pohybuje dle typu vozidla v řádu desítek tisíc korun, se ve většině případů vyplatí provést opravu.


V rámci oprav motorových hlav provádíme tyto práce:
  • tlakové zkoušky hlav
  • rovnání – frézování a broušení hlav
  • frézování sedel ventilů
  • broušení ventilů
  • svařování hlav
  • opravy závitů, vedení zdvihátka a závitu vstřikovače
  • sesazení a seřízení ventilů
  • opravy uložení vačkové hřídele

Nejčastěji opravujeme hlavy Škoda/VW 1,2HTP a vymačkané uložení vstřikovače VW TDI PD



Poptávka opravy

Pro bližší určení ceny vyplňte následující formulář, nebo nám zavolejte na telefonní číslo .

Co děláme

  • Vymačkané uložení vstřikovače TDI PD – provádíme opravy vymačkaného uložení vstřikovačů nafty – motory VW, Škoda, Seat, Ford 1.9, 2.0, 2.5 TDI PD. Tato závada je obvyklá u motorů TDI PD s vyšším kilometrovým proběhem. Může být přičinou úniku paliva do motorového oleje a obtížného startování.
  • Tlakové zkoušky hlav válců – zkoušky těstnosti prostoru chladicí kapaliny v hlavě válců provádíme jednoduchou, ale spolehlivou metodou – natlakováním hlavy stlačeným vzduchem a ponořením do vody („systém píchlé kolo“). Případná netěsnost se projeví únikem vzduchu (bubláním) v místě trhliny nebo jiné závady. V našem autoservisu jsme vybaveni přípravky pro natlakování hlav všech běžně se vyskytujících typů motorů i mnoha motorů exotických, historických a podobně. Ve sporných případech jsme schopni tlakovou zkoušku provést za zvýšené teploty. Trhliny umíme diagnostikovat i pomocí jiných metod, např. kapilární defektoskopií.
  • Rovnání - frézování a broušení hlav – Hlava válců se při přehřátí motoru téměř vždy zkroutí a prohne. V případě, že by byla takto poškozená hlava namontována zpět na motor, během velmi krátké doby by se závada – porucha těsnění pod hlavou – opakovala. Maximální nerovnost dosedací plochy hlavy předepisovaná výrobci bývá kolem 0,02 mm, přičemž této hodnoty lze dosáhnout buď přebroušením nebo ofrézováním dosedací plochy hlavy.
  • Frézování sedel ventilů – Pro opracování sedel ventilů používáme špičkové stroje. Stejnou technologiii používají automobilky i v sériové výrobě, stroje se liší pouze použitím CNC řízení, princip je zcela totožný. Sedla ventilů obrobená touto technologií již při montáži není nutné dále upravovat např. zabrušováním pomocí pasty apod.
  • Broušení ventilů – Ventily brousíme na brusce na ventily RV 20-PP. Před obroušením ventily důkladně kontrolujeme a případné poškozené kusy vyřazujeme.
  • Svařování hlav – V případě, že je odlitek hlavy prasklý, jsme ve většině případů schopni tuto závadu odstranit svařováním. Po zjištění trhliny tlakovou zkouškou trhlinu odvrtáme až na kořen, poté v ochranné atmosféře argonu metodou TIG do místa trhliny navaříme nový materiál a místo svaru je následně znovu obrobeno. Dále vsazujeme nová sedla. Po hrubém obrobení svarů vždy znovu provádíme tlakovou zkoušku, abychom mohli vyloučit případné netěsnosti. Touto technologií lze snadno opravit i hlavy zdánlivě již neopravitelné, např. rozbité od upadlého ventilu nebo vypadlé předkomůrky. Takto opravenou hlavu můžete i jako laik poznat pouze podle toho, že není potažena vrstvou karbonu. Na námi provedené svary hlav poskytujeme záruku 6 měsíců, přičemž ivotnost takto opravené hlavy je v místě svaru za předpokladu normálního fungování ostatních částí motoru, chlazení a normálního provozu vozidla srovnatelná s novou hlavou.
  • Opravy závitů – Jsme schopni opravit stržené závity např. žhavicích a zapalovacích svíček apod. V některých případech lze závity opravit i na vozidle. Při opravě závitu naší technologií zachováme původní funkčnost včetně kolmosti a souososti osazení, dosedacích ploch apod.
  • Opravy vedení zdvihátek – umíme realizovat opravy poškozeného vedení zdvihátek
  • Montáž vačkových hřidelí a seřízení ventilových vůlí – V případě zájmu zákazníka můžeme na hlavu namontovat vačkové hřídele a seřídit ventilové vůle u hlav, kde k seřizování vůle dochází výměnou podložek nebo zdvihátek, jako např. u velmi rozšířeného Peugeot/Citroën 1.9D/TD.
  • Uložení vačkové hřídele – V případě, že jsou poškozeny nebo ztraceny horní poloviny ložisek vačky, jsme schopni znovu svrtat uložení vačky. Na mnoho typů hlav máme odlitky „překladů“. Upozornění: Překlady jsou VŽDY součástí hlavy, NEJSOU záměnné ani jednotlivé kusy překladů na jedné hlavě, bez úpravy je nelze ani použít z jiné hlavy!


Příjem zakázek

Do opravy přijímáme hlavy čisté a rozebrané, tzn. demontovaným sacím a výfukovým potrubím, vačkou, zdvihátky apod. Ventily a štefty (závrtné šrouby) není třeba demontovat.

Hlavu po dohodě demontujeme, opravíme a předáme vozidlo připravené k provozu.

Hlavu do opravy k nám můžete i zaslat a my vám opravenou hlavu doručíme zpět přepravní službou PPL na dobírku. Cena za dopravné a balné v takovém případě činí 400 Kč + DPH. 

Po dohodě si pro hlavu i přijedeme, a to za poplatek 5,- Kč/km.

Upozornění:
Hlava musí být v případě zasílání čistá, suchá, nesmí z ní nic vytékat. Pokud by došlo k prosáknutí obalu, přepravní společnosti by zásilku vyhodnotila jako nebezpečnou a vyřadila by ji z dopravy. Do balíku vložte objednávku se svojí adresou, telefonem, požadavky na opravu a hlavu řádně zabalte. Často se stává, že balík dojde poškozený a je nepříjemné dohadovat se s dopravcem, čí je to zavinění.


Hlavy ŠKODA / VW 1.2 HTP

U „koncernového“ motoru 1.2 HTP se v současné době často objevuje závada – ztráta kompresního tlaku na některém z válců. Obvykle je to způsobeno upálením výfukového ventilu příslušného válce. Tuto závadu jsme schopni opravit velmi rychle, kvalitně a cenově dostupně.

Cena typické opravy (demontáž ventilů, kontrola sacích ventilů a vodítek, tlaková zkouška těsnosti chladicího systému hlavy, přerovnání dosedací plochy, výměna 3 ks vodítek výfukového ventilu, oprava tvaru a polohy sedel ventilů na stroji, výměna 6 ks gufer ventilů, dodávka a montáž 3 ks nových výfukových ventilů výrobce TRW) činí 3 200 Kč vč. DPH. Obvyklá dodací lhůta takovéto opravy je jeden pracovní den.


Časté dotazy

Mám Škodu Octavia s motorem TDI PD (čerpadlo – tryska), motor špatně startuje a v motoru mi kupodivu přibývá olej. Může to být hlavou? (pozn. shodně pro  (VW, Seat, Ford Galaxy) 
Tato závada je obvyklá u motorů s vyšším kilometrovým proběhem. Je způsobena tím, že díky způsobu upevnění a utěsnění se vstřikovač opakovaně dotýká stěny vývrtu v hlavě a časem se do ní zaklepe. Použité O kroužky pak již nedokážou utěsnit kanály s naftou od prostoru s motorovým olejem. Palivo (nafta) pak uniká do motorového oleje. Při delším odstavení motoru zároveň díky netěsnosti prostoru zpětného vedení paliva „zapadává nafta“. Tuto závadu dokážeme opravit vyvložkováním vývrtu vstřikovače, je ale nezbytná demontáž hlavy z motoru.

Jak dlouho mi opravená hlava vydrží?
Na tuto otázku nelze jednoznačně odpovědět, a to z důvodu, že porucha hlavy válců je vždy způsobena mnoha vnějšími vlivy počínaje způsobem jízdy řidiče, převládajícím zatížením vozidla, stavem ostatních částí motoru, stavem chladicí soustavy apod. Obecně lze říci, že za předpokladu správné montáže, řádně fungujících ostatních součástí motoru a normálního zacházení s vozidlem není životnost hlavy nijak omezena. Únavové trhliny se na hlavách projevují za výše uvedených podmínek po najetí mnoha set tisíc kilometrů. Zaznamenali jsme ale i případ, kdy hlavy na novém vozidle díky způsobu jízdy vydržely 20 000 km.

Výrobce auta nedoporučuje hlavu opravovat. Co s tím?
Vždy záleží pouze na Vašem rozhodnutí. V případě poškození hlavy ve vašem vozidle můžete zakoupit novou od výrobce auta, nebo nedodržíte jeho doporučení a hlavu necháte opravit. Důsledky svého rozhodnutí ve vztahu k cenám, zárukám apod. musíte posoudit sami. Z technického hlediska je obvykle možné opravu provést, někteří výrobci dokonce dodávají opravené hlavy do své značkové servisní sítě a v manuálech opravy popisují a povolují.


Orientační ceník

Broušení hlavod 500 Kč
Mytí hlavod 300 Kč
Broušení ventilůod 100 Kč
Výměna guferod 200 Kč / za hlavu 4-válec
Tlakováníod 400 Kč + nutné mytí od 300 Kč
Práce na strojích500 Kč / hod.

Příklady častých oprav:

  • Odtlakování a přerovnání dosedací plochy hlavy válců bez zásahu do ventilů: 1300 Kč (mytí ultrazvukem zdarma)
  • Odtlakování a přerovnání dosedací plochy hlavy válců, zafrézování sedel, kontrolo a obroušení ventilů, výměna gufer ventilů, mytí, montáž ventilů zpět do hlavy: 2400 Kč (cena bez použitého materiálu) 

Další strojařské práce:

  • Odvrtání závitů
  • Vytažení vstřikovačů
  • Soustružení. frézování , broušení
  • Svařování hliníku
Ceny v tomto ceníku jsou uvedeny bez DPH a jsou pouze orientační, mohou se lišit oběma směry dle skutečné pracnosti. Cenu opravy jsme schopni přesněji určit až po prohlídce hlavy u nás v dílně, po odtlakování, demontáži a obroušení ventilů.

Akce: po dohodě si pro hlavu přijedeme a po opravě ji přivezeme zpět  - za 5 Kč/Km


Kontakt

Jakub Říha
Mobil:
e-mail: 







Autopark Kyjov

Václava Bzeneckého 1391
697 01 Kyjov

(Naproti sklárenské sportovní haly směr Vlkoš)
Okres Hodonín (Jihomoravský kraj)


IČ: 29261767 DIČ: CZ29261767 Spisová značka C68889 vedená u Krajského soudu v Brně